2014. szeptember 19., péntek

NextGEN Gallery helyett NextCellent Gallery

Talán a legjobb, legnagyobb tudású (galéria/album kezelés, vizjelezés...) wordpress galéria bővítmény a NextGEN Gallery. Mióta a fejlesztését átvette a Photocrati azóta sok probléma van vele.
Pár személyes, valós probléma:
– Lassú! Volt olyan verzió, hogy a beállítások menüpontot nem tudta betölteni.
– Lelassítja a weblapot!
– Időszakonként nem töltődik be az oldal! Minden fut rendesen, de az oldalt nem tölti be.
Volt olyanra is példa, hogy lekapcsolták a weblapunk, mert szerverüket túlterhelte. A szolgáltató leveléből idézek:
"...beragadnak az adatbázis lekérdezések és 100%-on pörgetik az összes magot a szerveren, ezzel bénítva a szervert és akadályozva más lekérdezések kiszolgálását...Csatoltam részletet a mysql process listából, ez valami galéria plugin lehet, ami helytelenül működik."


Szerencsére lett megoldás. A régi 1.9-es verziót  – a Photocrati előtti korszakot – is tovább fejlesztik. Ugyanaz a galéria plugin csak a régi ruhájában és természetesen stabilabb működéssel. A neve is változott, ez lett a NextGEN örökség:
NextCellent Gallery - NextGEN Legacy


A váltás egyszerű volt. Lekapcsoltam a régi NextGEN Gallery-t és bekapcsoltam az új NextCellent Gallery-t. Mielőtt törölnénk a kikapcsolt NextGEN Gallery-t, az adatbázis-t mentsük le. Törölni fogja a galériánkat és albumainkat. Ha beleestünk ebbe a hibába és letöröltük, akkor egyesével kell visszaállítani minden galériát, albumot. A képeket nem törli az FTP-ről szerencsére.

Mióta a NextCellent Gallery-t használjuk minden hiba elhárult. Az oldal betöltési ideje csökkent, nincsenek időszaki leállások.

5 megjegyzés:

  1. Szia. Olvastam a cikked és gondoltam miért ne, lecserélem a NextGEN-t a NextCellent-re. Feltelepítettem az újat, kikapcsoltam a régit, bekapcsoltam az újat. Kiírta a NextCellent indításkor, hogy frissítsem az adatbázisát (ha jól emlékeszem) megtettem, elindult, felismerte a NextGEN albumát. Próbálgattam a NextCellent-et, de nem tetszett és vissza akartam csinálni a dolgot. A menüjében az utolsó opcióban volt egy gomb, hogy töröljem az adatbázisát mielőtt eltávolítom, mert a normál törléssel nem törlődik. Megtettem, majd kikapcsoltam a bővítményt és töröltem. Bekapcsoltam újra a NextGEN-t de mindenféle problémák voltak ezért töröltem ezt is, majd újra telepítettem, de a bal oldali menü oszlopban a Galéria részben most nincs más csak a 'Címkék kezelése' menüpont. Ezen felül a weboldalamon egyik oldal sem jön be csak a főlap. Ha törlöm a NextGEN bővítményt, akkor újra jó minden.

    Találkoztál már ilyennel? Hogya tudnám megoldani, hogy legyen újra galériám? Most már egyik sem működik a kettő közül. Köszönöm előre is a segítséged.

    VálaszTörlés
  2. Hello.
    Ebbe a hibába én is beleestem, ahogy írtam is a cikkbe.
    Törölted az adatbázist amit nem szabadott volna! Ha nem mentetted le az adatbázist akkor csak egyesével tudod visszarakni a galériákat.
    A NextCellent Gallery valóban nem olyan modern, de nincs vele annyi gond.
    Nem rég rátaláltam a FooGallery bővítményre amiben van lehetőség át importálni a Nextgen galériákat. Még nem teszteltem, de valószínű erre átfogok állni.
    https://wordpress.org/plugins/foogallery/

    VálaszTörlés
  3. Kösz a választ. Sajnos az a baj, hogy nem tudom visszarakni a galériákat, mert miután szűzen telepítem a NextGEN-t nem adja fel a korábbi opciókat a bal oldali menüoszlopban. Mindegy, feldobtam a Gallery-t (https://wordpress.org/plugins/gallery-plugin/) és ez teszi a dolgát. ;)

    VálaszTörlés
  4. Feraktam az általad ajánlott Foo Gallery-t. Nagyon jól működik, modern kinézet, sok beállítási lehetőség. Kösz az ajánlást! :)

    VálaszTörlés
  5. Sziasztok!
    Én is felraktam a Foo Galleryt, de nem tudom importálni a már meglévő képeket. Esetleg tudnátok segíteni abban, hogyan lehetséges ez? Vagy egy új galériát készíteni vele?
    Előre is köszönöm!
    Fecó

    VálaszTörlés